Sömnlöshet.

Allt är fel. Upp och ner. Ut och in.
Dagen har gått och jag har under hela tiden vetat exakt vad jag skulle ha fått gjort under
söndagens gång, men har lyckats storslaget med att pressa allt framför mig.
Inget har blivit av.
Inte äns den den goda koppen te jag skulle ta. Och matematikboken har ej öppnats ännu.
 
Men NU. Nu klockan två på natten, då slår allt mig och jag kommer på tusen grejjer att göra.
Skriva musik, sortera iTunes, slutföra gamla ritningar, plugga, söka otroligt söta hundbilder på tumblr.
Några få av mina sysselsättningar under natt tid.
Detta förklarar även mina otroligt trötta skoldagar och mörka dalar under ögonen.
Och denna cirkel är inte det lättaste att trava ur heller.
En härlig klassvän till mig kom med idén om att man kanske ska börja skriva dagbok.
Låter jätteklyschigt, men att anteckna vad man gör under dagarna hjälper ju även med att man inte fortsätter cirkeln med att göra samma saker varje dag. Rättar även till minnet att fungera som det ska.
Kanske en smart sak att börja med...eller ännu en sak att pressa frammåt i tiden.
 
Att blogga kanske inte heller är det smartaste att göra just nu, men inte skadar det någon.
Kommer antagligen ändå somna med huvudet ner i matematikboken. (har hänt ett antal gånger tidigare)
 
Annars någon som har ett par bra metoder till att få sömnen på rätt plats, eller bara planerings hjälp?
Feel free to share :)
Kram på er nu, och sov gott. ◊
o här kommer en sådan härligt brusig bild på nattmonstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0